Effective Use of Online Tools in Engineering Classes
Feza KERESTECİOĞLU, Yasemin BAYYURT

Second World Conference on Blended Learning 2018

In this paper, we present the results of the second phase of a study that we have been conducting since the 2016-2017 academic year at a private university in Turkey. This phase of the study was conducted in a compulsory sophomore-level core engineering course of the Electrical-Electronics Engineering undergraduate programme. The online components of the course included, among other activities, online videos prepared by the instructor as well as videos on the Internet with public access. In this paper, we report the findings on the usage of videos prepared by the instructor. These videos were prepared as narrated and animated slide shows so that the students could link online experiences to in-class lectures. Statistics related to accessing these videos, as well comparisons between current and previous students' performances, reveal insights about the motivation of students to use online tools and how these tools affect student performance...devamını okumak için tıklayınız

Kodlama: Yeni Okuryazarlık
Yunus AKARSU
Panorama Khas, Sayı 26, 2018

Bu yazıda Türkiye'de bu sene devlet okullarında ilk defa başlayan öğrencilere küçük yaşta kodlama öğreten ve kendi becerilerini geliştirerek oyunlar, uygulamalar hazırlamalarını sağlayan blok tabanlı kodlama portallarına değineceğim. Özel okullarda ise bu eğitimlere daha önce uygulamalı bir şekilde başlanmıştı...devamını okumak için tıklayınız

Blending On-Line Tools in Engineering Courses
Feza KERESTECİOĞLU, Yasemin BAYYURT

Second World Conference on Blended Learning 2017

The teaching learning environment is important for successful outcomes in an educational setting. Advances and innovations in communication technologies enable instructors to shift from classical face to face instruction to blended learning that gives more autonomy to students in taking the responsibility for their own learning..devamını okumak için tıklayınız

Sosyal Mülkiyet Olarak Eğitim Kaynakları: AEK
İpek İLİ ERDOĞMUŞ
Panorama Khas, Sayı 22, 2016

Arama motoruna “Open Educational Resources” yazdığınızda karşınıza yüzlerce kaynak dökülüyor. Bu konuyla ilgili yazılar, makaleler, kuruluşlar, projeler... Gelin birlikte tanımına, bazı üniversitelerdeki projelere, konuyla ilgili bazı kuruluşlara göz atalım...devamını okumak için tıklayınız

Dijital Dünya, Yükseköğretimi Nereye Eviriyor?
İpek İLİ ERDOĞMUŞ
Panorama Khas, Sayı 21, 2016

Özellikle 1990’ların sonundan günümüze ardı arkası kesilmeyen teknolojik yeniliklere adapte olmaya çalışırken bir yandan da bu yeniliklere gelen değişim ve dönüşüme ayak uydurmaya uğraşıyoruz. Sanayi,üretim ,finans ,bankacılık gibi alanlarla iş yaşamında gerçekleşen bu değişim ve dönüşüm eğitim alanında da hüküm sürüyor. Bu yazıda, yükseköğretime yeni katılmaya başlayan dijital nesil ile dünyada ve Türkiye’de üniversitelerdeki gelişmeler üzerine bir çerçeve çizeceğiz... devamını okumak için tıklayınız

Kitlesel Açık Çevrimiçi Ders - "MOOC"ların Kısa Hikayesi
İpek İLİ ERDOĞMUŞ
Panorama Khas, Sayı 17, 2015

MIT, Stanford, Harvard gibi dünya sıralamasında önde gelen üniversitelerden kim ders almak istemez ki? Hem de herhangi bir ön koşul veya ödeme olmadan, kampüse gitmek zorunda kalmadan! Bu üniversitelerin kurduğu "MOOC"larla (Massive Open Online Course: Kitlesel Açık Çevrimiçi Ders) artık bu mümkün; hem de sadece bir kullanıcı adına sahip olmanız yeterli... devamını okumak için tıklayınız

Türkiye’de Eğitim Teknolojileri Üzerine Düşünceler
İpek İLİ ERDOĞMUŞ
Panorama Khas, Sayı 15, 2014

Teknoloji günlük yaşamımıza öyle çok girmiş durumda ki eğitimde de kullanılması kaçınılmaz hale geldi. Tüm dünyada gelişen eğitim teknolojilerine yönelik pek çok araştırma yapılıyor, konferanslar, toplantılar düzenleniyor, raporlar yayınlanıyor. NMC Horizon raporu da bunlardan biri... devamını okumak için tıklayınız

Türkiye'nin Yükseköğretimde Kalite Arayışı Emekliyor
Mustafa AYDIN
Panorama Khas, Sayı 7, 2012

Nitelikli öğrenci ve öğretim elemanına sahip olmak, çağa uygun eğitim yapmak ve mezunlarının istihdam edilebilirliğini artırmak için üniversitelerin temel aracı kalitenin artırılmasıdır. Alana kalite güvencesi getirmek ve işbirlikleri geliştirmek amacıyla kurulan Yükseköğretim Kurumlan Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Komisyonu bu yönde atılan önemli bir adım olmakla birlikte, kalite konusunda Türkiye’deki çalışmaların henüz emekleme döneminde olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır... devamını okumak için tıklayınız